lørdag 14. februar 2015

Om jeg har slutta å blogge..?

Neida, jeg har ikke slutta å blogge, det er vel mer det at jeg egentlig ikke har tatt meg tid til det i det siste.
 
Og en ting er helt sikkert: jeg har ikke slutta å strikke, så nå tenkte jeg å vise dere hva jeg har strikket de siste ukene:
 
 
Gråpus - sokker - et design av Wenche Roald - jeg har strikket dem i Sisu på pinner nr 3:
 
 
 
 
 
 
 
Jeg har strikket enda et par Hundred Acre Wood - sokker, denne gangen i Silja på pinner nr 2,25:
 
 
 
 
 
 
 
En kollega av meg trener hunder - året rundt og i all slags vær - så hun lurte på om jeg kunne strikke et par pulsvotter til henne - og hun ville at de skulle være tovet så de ble maksimalt tjukke og varme.
 
Så jeg begynte å lete etter en oppskrift som kunne brukes på Mor Åse ullgarn som jeg hadde liggende. Akkurat det fant jeg selvfølgelig ikke, men jeg fant et Drops-mønster hvor det er brukt to tråder Drops Alpaca, så jeg prøvde, og lyktes:
 
 
 
 
 
 
 
Jeg har også strikket et par Atarimae - leggvarmere, jeg har strikket disse en gang tidligere også (de kan du se i dette innlegget), og likte mønsteret veldig godt, så dette ble en koselig gjenstrikk :)
 
Jeg har strikket dem i Nepal, og så utrolig godt det garnet er å strikke av - og det er nok blitt mitt nye favorittgarn i denne tykkelsen det her ja :)
 
 
 
 
 
 
 
Og jeg har overrasket meg selv skikkelig! Jeg har strikket et sjal, og et ganske digert sjal også! Jeg som for bare et halvt år siden ikke turte å begynne på noe større enn sokker og votter :)
 
Det er samstrikk av bl.a. sjalet Wilshire på facebook-gruppa Projo's sjalsalong, og ved å bli med på denne alongen visste jeg at jeg hadde noen å spørre underveis dersom det var noe jeg ikke fikk til 
 
Jeg har strikket det i Fabel på pinner nr 3,5:
 
 
 

 
 
 
Det siste jeg har strikket er en liten Voss body i str 3 mnd, det er så utrolig koselig å strikke så små plagg :)
 
Jeg har strikket den i Gjestal babyull på pinner nr 2,5:
 
 
 
 
 
 
 
Ja, dette er det jeg har holdt på med siden sist :)
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar