lørdag 24. mai 2014

Ufo'er - hva er det?

Da jeg rundt juletider ble bitt av strikkebasillen igjen og ble aktiv på flere strikkegrupper på Facebook så jeg stadig et utrykk som jeg ikke helt forstod betydningen av, nemlig ufo, for hva er det?
 
Det tok ikke lang tid før jeg forstod hva en ufo er, og at det også er noe jeg egentlig er godt kjent med... ufo står for uferdig objekt, og nesten alle som strikker har gjerne noen sånne liggende.
 
Akkurat nå i dag er det disse ufo'ene jeg har liggende:
 
 
Sokker, mønsteret heter Farmer McGregor - fra boka Socktopus - og når jeg ser hvor lite som er igjen så burde jeg bli ferdig med disse snart...
 
 
 
 
 
Nok et par sokker, eller egentlig bare en legg enda.. Også dette mønsteret er fra Socktopus-boka, og heter Vorticity:
 
 
 
 
I februar, på månedsoppgaven til Projo Votte- og sokkealong på Facebook, var det ene alternativet et par sokker strikket i mosaikkstrikk. Det syntes jeg var så morsomt at jeg måtte legge opp til et par til for noen uker siden, mønsteret heter Eline Therese:
 
 
 
 
 
I mai er temaet for Projo Votte- og Sokkealong Vår, hvor vottemønsteret er mønsteret Vår. 
Jeg som pleier å tenke at jeg skal bli ferdig med oppgaven før neste måned får rett og slett se hvordan det går ;)
 
 
 
 
 
Og så kan en lure da, hvorfor ender jeg opp med så mange ufo'er...? Jeg tror, eller vet, at det er fordi det stadig dukker opp et mønster eller et nydelig garn som jeg bare må sette i gang med....
 
 
Er det flere enn meg som har noen ufo'er liggende?
 
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar