lørdag 14. juni 2014

Jeg skal prøve å endre en (god?) gammel vane....

Jeg har hittil strikket alt av votter og sokker på fem pinner, og det i seg selv er jo ikke noe problem, for jeg har jo blitt så vant til det.
 
Men det blir ikke alltid like pent i mellomrommene mellom pinnene, der blir det gjerne litt løst, og spesielt når jeg strikker med to tråder så blir det ikke spesielt pent heller, så det er tid for å ta i bruk en ny teknikk:
 
Strikke sokker og votter på to rundpinner

 - ikke med Magic Loop-metoden, for den virker litt i overkant forvirrende, særlig når en strikker med to tråder - men rett og slett ved å ha forsidemaskene på den ene rundpinnen, og baksidemaskene på den andre.
 
Nå har jeg bare så vidt begynt, så jeg skal ikke begynne å forklare dette nærmere, da foreslår jeg at dere heller tar en titt på bloggen til Nina Kristin, Finnskoghuldra's blogg, hvor hun har forklart dette veldig godt med både tekst og bilder, innlegget hennes finner dere ved å klikke her
 
Før jeg idet heletatt kunne tenke på å prøve meg på denne teknikken trengte jeg noen rundpinner med god fleksibel vaier, og disse kom i posten i dag:
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så flott du skjønte forklaringen min :)
    Jeg har brukt helt vanlige 60 cm rundpinner og det går helt fint :)
    Håper du får en herlig strikkehelg :)
    Go'klem

    SvarSlett
  2. Forklaringen din er kjempefin, og dette ble ikke så skummelt som jeg trodde i det heletatt :)

    SvarSlett