fredag 19. desember 2014

Det nærmer seg jul :)

Og jeg har visst ikke blogget på en god stund, så derfor tenkte jeg å vise dere hva jeg har strikket siden sist:
 
I Projo's votte- og sokkealong var desemberoppgaven et par julevotter eller en julestrømpe med mønster etter fritt valg, jeg strikket julestrømpen Mr. Kringle's Stoking fra Drops Design, og siden den er til meg selv så ble den i hvitt og lilla Vestlandsgarn:

 
 
 
 
 
Jeg har også strikket ferdig et skjerf i Kauni som jeg begynte på i sommer, mønsteret heter Pooling Rivulets, og skal vel egentlig strikkes i garn med mye kortere fargeskifter for å få fram bølgemønsteret enda bedre, men jeg valgte altså å bruke Kauni:
 
 
 






 
 
 
Jeg har også strikket mitt aller første sjal, jeg har sett så utrolig mange flotte sjal inne på Ravelry, og til slutt endte jeg opp med å strikke Indian Feathers

Jeg har strikket det i Fabel på pinner nr 3,5, og selv om jeg begynte med 411 masker så gikk det utrolig fort å strikke det ferdig :)






Nå strikker jeg litt på en jakke, og noen pulsvarmere - bilder dukker opp snart regner jeg med - og så dukket det opp noen nøster Kauni i postkassa i dag, så det blir nok litt strikking i dagene framover også :)

Dette er fargene EA, og de to til høyre er begge EGJ, disse er bare nøstet ulikt, og nå ser jeg jo hvordan fargene kommer til å skifte også





Ønsker dere alle en fin førjulsfredag :)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar