lørdag 9. august 2014

Pulsvanter - Projo's augustutfordring

Som i juli har Projo også nå i august et par pulsvanter som votteoppgave.
 
Denne gangen er det pulsvantene Astri mi Astri fra Randi K Design
 
 
De strikkes i tynt garn - jeg har brukt Viking Babyull - på pinner nr. 2,5
 
Og jeg bare måtte strikke dem i lilla ;)
 

 
 
 
Pulsvantene kan strikkes i to varianter: med og uten falsk knappestolpe, jeg valgte med som dere ser, og jeg fant også ut at det var mye kjappere å sy i knappene underveis - i stedet for å sy i alle til slutt (som jeg gjorde på den første...)
 
 
 
 
 
 
 




 


3 kommentarer:

  1. Sååå vakre de ble! :) Og lilla... Lilla er jo så nydelig! :)
    Smart det der med knappene, lure hjernen litt ;)
    Håper du koser deg ikveld :)
    God hulderklem fra meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Og helt enig, lilla er nydelig
      Ja, vet du, det var faktisk morsomt å kunne sy i en knapp for hver mønsterrapport :)
      Koser meg med rosa-lilla garn, pizza og tv-titting, kos deg du også

      Slett
  2. Tusen takk for melding i går. Sånne vanter ønsker jeg meg. Må bare finne ut hvilken farge. Bestilling kommer :-)

    SvarSlett