fredag 8. august 2014

Om Shanti - sokker

Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg så blir jeg aldri lei av oppskriftene til Alice Yu fra boka Socktopus, og denne gangen har jeg strikket sokkene Om Shanti:
 
 
 
 
 
 
Jeg har brukt Hjertegarn Sock 4 tråds garn, og selv om garnet skjuler litt av mønsteret så ble det ikke så verst likevel
 
 
Sokkene er strikket fra tåen og opp, med Short Row-tå og Short Row hælfelling (finnes forresten et godt norsk uttrykk for short row?)
 
 
 



 
 
 
Før vrangborden skulle det strikkes en flette - Kihnu Vits Braid - jeg brukte da en tråd til, og strikket deretter vrangborden med begge trådene
 
 
 
 
 
 
 


2 kommentarer:

  1. De ble kjempelekre! :) Og nydelige farger :)
    Short row?? Hm det må være kort rad da???
    Kos deg idag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Ja her skal det slappes av idag, det er jo fredag, helg og fint vær :)

      Slett