onsdag 27. august 2014

Siden sist

Ser det er en stund siden sist jeg blogget, og det er ikke fordi jeg ikke har strikket; jeg har strikket et par barnesokker, Rayne's socks, i et nydelig bladmønster jeg fant på Ravelry:
 
 
 
 
 
 
Mønsteret synes ikke så godt på bildet, det hadde nok kommet mer fram om jeg hadde hatt et par ben i ca. str. 28 som kunne stilt opp som modell, men det har jeg altså ikke ;)
Garnet jeg har brukt er Sisu, det gikk kun 3/4 nøste til dette paret.
 
 
 
Og plutselig en dag her tok jeg fram igjen et prosjekt fra begynnelsen av mai (ja, måtte inn i Ravelry og sjekke når jeg faktisk hadde begynt på disse), og på noen kvelder så ble sokkene Eline Therese, et design av Hilde F. Aas, ferdig :)
 
 
JEg har strikket dem i Fabel nr 677 og hvit Fabel:
 
 
 
 
 
 
Jeg liker så utrolig godt hvordan mosaikkstrikk blir, det blir elastisk, og sokkene blir dobbel på en litt luftigere måte enn når det strikkes vanlig glattstrikk med to tråder, og dermed synes jeg de blir veldig gode og varme.
 
Jeg strikket også et par i februar, da nettopp Eline Therese-sokkene var sokkeoppgaven hos Projo, de så slik ut da de var nystrikka: (nå er de blitt tynnslitt på tærne og under hælene, og det synes at de er blitt godt brukt)
 
 
 
 
 
 
Jeg har overrasket meg selv litt også:
 
Jeg har stoppet sokker!!!
 
Noe jeg så å si aldri har pleid å gjøre tidligere (med tidligere mener jeg tida FØR jeg begynte å strikke sokker med mønster)
 
Men jeg mener at når mine første Bitta-ankelsokker, Hearts for my children, har fått hull på tåa så kunne jeg ikke bare kaste dem og ikke bruke dem mer.
 
Egentlig kan jeg skylde meg sjøl litt også, for disse strikket jeg i merino, altså 100 % ull, noe som ikke er særlig egnet for sokker, og det fant jeg ut etter de var ferdige...
 
I allefall; slik så de ut da de var nye:
 
 
 
 
 
 
 
Så et lite spørsmål til dere:
 
 
Stopper dere sokker dere har strikket selv?
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Så vakre Elin Therese ble :) Og barnesokkene også :)
    Jammen er du flink til å strikke! :)
    Håper du koser deg ikveld, tenker det er med samstrikken?? ;)
    God klem fra litt lengre ned i skogen <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Og du har helt rett, jeg har akkurat funnet fram garn og skal legge opp til sokkene nå :) Er veldig spent på de to fargene jeg har valgt, og det kommer nok bilder om ikke altfor lenge ;)

      Slett