lørdag 24. mai 2014

Lilla babysokker

At jeg er glad i lilla er ingen hemmelighet, og når lilla passer både gutt og jente, så er det jo bare naturlig at jeg strikker babysokker i akkurat den fargen.
 





Disse sokkene er strikket i Babyull fra Gjestal på pinner nr. 2,25 mm. Når jeg strikker ensfarget liker jeg å bruke litt tynnere pinner enn det som er anbefalt på garnbanderolen for at strikketøyet skal bli litt fastere og stødigere.

Mønsteret jeg har brukt heter Mince Pie Mayhem, og jeg har funnet det i boka Socktopus av Alice Yu. Jeg liker dette mønsteret veldig godt, men er glad jeg valgte å strikke det på babysokker, for det er ganske tidkrevende med fletter i både rett og vrang på annenhver omgang.




Jeg har kjøpt boka fra Book Depository


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar